6 Monate Hausarrest für Totschlägerin

Frau müßte man sein. Dann wär’ manches leichter. Das Ersticken zum Beispiel. Wenn ich, sagen wir, meine Freundin im Streit mit dem Polster ersticken will, überleg’ ich mir das nicht einmal und auch nicht zweimal, nicht einmal dreimal, nein, mindestens viermal, wenn nicht fünfmal. 8 bis 10 Jahre mindestens fielen ab für mich. Man müßte schon sehr betrunken oder sehr dumm sein, so ein Risiko einzugehen. Außer, wie gesagt, man ist eine Frau. Dann sagt man, er hat mich geschlagen und kriegt nicht einmal 6 Jahre, auch nicht 5 und nicht einmal vier, nein, nur ein halbes. Das man auch zu Hause verbringen kann. Das laß’ ich mir einreden. Da leb’ ich mich auch mal aus. Es ist schließlich eine Erfahrung, die man normalerweise nie machen kann. Immer nur im Fernsehen als Zuschauer, und das ist doch ein bißchen flach, nicht! Vielleicht muß es auch Amerika sein, liebe Damen, ich will keine Versprechungen machen, die sich dann nicht erfüllen. Aber wenn’s eine kann, die so böse dreinschaut wie die, dann muß es einer mit tragischer Leidensmiene auf jeden Fall auch gelingen, kommt mir vor.

Advertisements

Recent Posts

Kategorien

RSS Fathers and Families

  • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.

RSS The Spearhead

  • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.

RSS Men’s Rights – Reddit

  • The Much Admired Videos Of "Man Women Myth", Preserved In The Internet Archive
  • MensRightsBoxes - Code to shoot from the hip with • r/MensRightsBoxes
  • This is what pure bigotry and creeping fascism look like.
  • In U.K women will only be jailed for serious crimes. This is pure discrimination against men, and a double standard based purely on sexism. What can we as citizens do about this? there must be something we can do about it?
  • Gurkhas will open their ranks to women for the first time but they will still have to pass the brigade's tough fitness selection test. Unlike the UK where females are given less physically demanding test criteria for many military, fire brigade and police positions.
  • How the word 'Mansplaining' is misogynistic.
  • "A mother would never leave her family"
  • Woman Stabs Man, Accuses Him of Exposure. Cops Arrest Him.
  • 'The everyday sexism I face as a stay-at-home dad' - When a gay Londoner and his partner had a child they knew they were likely to experience homophobia. What they were not ready for was sexism. But, when he goes out in public with his daughter it's an everyday occurrence.
  • An short list of Male Privilege in the UK from Birth to 25 years old.

RSS Medrum

  • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.
Advertisements